Dla wielu firm posiadanie swojej strony wizytówki na różnego rodzaju portalach społecznościowych jest czymś bardzo ważnym. Jednak łatwo można zauważyć, że jedne firmy ograniczają się jedynie do posiadania takiej strony w formie wizytówki, a inne biorą sobie prowadzenie fanpage na FB do serca inwestując czas i pieniądze w efektywne kampanie, które mogą przynieść zyski. Tak, jak w przypadku wielu innych kampanii z zakresu marketingu internetowego, tak i tutaj sprawdza się zasada, że aby móc wypracować dobre efekty- najpierw trzeba zainwestować. Dlatego też na rynku działa wiele agencji, które w sposób w pełni profesjonalny projektują takie kampanie i wcielają je w życie. Czy warto postawić na social media i jakie efekty można wypracować dzięki takiej kampanii reklamowej?
Kształtowanie wizerunku, ale nie tylko
Na samym początku takiej kampanii, pierwszym zadaniem, jakie trzeba zrealizować jest zakładanie fanpage na danym portalu społecznościowym- najpopularniejszym jest zdecydowanie Facebook. I już na tym etapie można do strony dodać zdjęcia i grafiki, które będą posiadały wysoką jakość i które będą zgodne z identyfikacją wizualną firmy. Tak naprawdę, już od tego momentu zaczyna się kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, gdyż strona oraz zamieszczane na niej zdjęcia, grafiki i wpisy będą bardzo wiele komunikowały o takiej firmie jej odbiorcom. To bardzo ważne, aby wiedzieć o tym, że taka strona w mediach społecznościowych skraca dystans między firmą, a jej odbiorcami, a co za tym idzie, na pewno trzeba ich zachęcać do tego, aby czytali, komentowali, dyskutowali, brali udział w konkursach i kontaktowali się z firmą, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dobrze zaprojektowana kampania powinna uderzać w najbardziej kluczowe grupy docelowe odbiorców produktów i usług, budować w społecznościach zaangażowanie i kształtować w nich pożądany wizerunek przedsiębiorstwa.
Przełożenie na konkretne statystyki
Kampanie w mediach społecznościowych, a konkretniej ich efektywność można monitorować. Do naszej dyspozycji pozostają oczywiście te najbardziej podstawowe statystyki, jakie znajdziemy w ramach danego portalu społecznościowego. Świadczą one jednak w dużej mierze o tym, jak konto się rozwija, a więc ile polubień mają posty, ile komentarzy, jakie są zasięgi, jacy użytkownicy są najbardziej zainteresowani generowanymi treściami. Warto mieć takie statystyki pod kontrolą, ale też wspomagać się innymi. Bardzo wartościową informacją jest to, jak wiele użytkowników trafia na naszą firmową stronę internetową z danego portalu społecznościowego. Taki ruch jest bowiem bardzo wartościowy i może przyczyniać się do większej sprzedaży. W przypadku szeroko zakrojonych kampanii z odpowiednio wysokim budżetem, na samym początku warto postawić sobie cele, które będzie się chciało poprzez kampanię zrealizować w danej jednostce czasu. Tym samym na bieżąco można śledzić procent realizacji celu, a po upływie określonego czasu- zrobić zestawienie tego, co udało się wypracować. Jeśli potrzebujesz pomocy z prowadzeniem własnego fanpagu skorzystaj z pomocy specjalistów: https://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.