Najczęstsze usterki iPhone’ów, czyli kiedy zdecydować się na autoryzowany serwis apple

Każdy chyba kojarzy logo z nadgryzionym jabłkiem. IPhone’y firmy apple są niezwykle rozpoznawalne i cenione na całym świecie. Wydają się one również bardzo odporne na wszelkiego rodzaju usterki, co wynika raczej z ich dosyć wysokiej jak na polskie standardy ceny. Nic bardziej mylnego. IPhone’y tak jak i smartfony innych firm posiadają własne wady prowadzące do powstawania problemów w użytkowaniu. Ponadto ich prawidłowe funkcjonowanie może zostać naruszone w wyniku losowych zdarzeń stanowiących raczej błąd ludzki. Czyli takk jak każde inne urządzenie. Przyjrzyjmy się więc temu, jakie usterki najczęściej występują w iPhone’ach oraz kiedy właściwie postawić na autoryzowany serwis apple, który pomoże w ich rozwiązaniu.

Problem z baterią oraz ładowaniem

Problemy z baterią oraz ładowaniem iPhone’ów są dosyć powszechne. W momencie ich wystąpienia, telefon jest w stanie się wyłączyć i nie włączać się ponownie. Po pierwsze, nie powinniśmy raczej doprowadzać do sytuacji, w której smartfon wyłączy się sam z powodu rozładowanej baterii. Jest to niezdrowe dla telefonu. Nie mniej, jedną z najczęściej przytaczanych wad iPhone’ów jest słaba wydajność ich baterii.

 

Czasami nie jesteśmy w stanie zareagować odpowiednio szybko, ponieważ poziom baterii po prostu diametralnie spada powodując nagłe wyłączenie się iPhone’a. Oczywiście sposobem na pokonanie tego problemu jest wymiana baterii. Możemy tego dokonać w każdym autoryzowanym serwisie apple. To samo tyczy się problemu z ładowaniem telefonu. Niestety najczęściej kończy się on na wizycie w serwisie telefonów oraz wymianie gniazdka. Możemy w pierwszej kolejności upewnić się, że to nie wina ładowarki. Jeśli stwierdzimy, że wina leży po stronie iPhone’a to albo pomoże przeczyszczenie gniazdka, albo pozostanie jedynie jego wymiana. W pierwszym przypadku jesteśmy w stanie poradzić sobie na własną rękę, jednak w drugim już nie bardzo.

IPhone nie chce się włączyć

Co, jeśli iPhone nie chce się włączyć ponownie? Powinniśmy upewnić się najpierw, że nie reaguje on na przytrzymanie przycisku ”power”. Jeśli nic się nie dzieje, to powinniśmy podłączyć iPhone’a do komputera i skorzystać z aplikacji iTunes. Możemy najpierw spróbować uaktualnić system iOS. Jest to opcja łagodniejsza, ponieważ nie ingeruje ona w dane, które znajdują się na telefonie. Jeśli jednak i ona nie zadziała, to pozostaje nam przywrócenie iPhone’a do ustawień fabrycznych. Oczywiście zakładając, że chcemy nadal działać na własną rękę. Jeśli jednak obawiamy się utraty danych i potrzebujemy profesjonalnej porady w tym zakresie, to najlepiej zdecydować się na autoryzowany serwis apple. Szczególnie że po wymazaniu całej pamięci, problem niewłączającego się iPhone’a może pozostać.

Pęknięta szybka i problem z dotykiem

Mówi się, że iPhone’y są szczególnie podatne na pękanie ekranu. Czy jest to prawda, czy nie, to nie ulega wątpliwości, że problem ten dotyka wielu smartfonów. Uniemożliwia on swobodne korzystanie z telefonu, szczególnie gdy wraz z pęknięciem pojawia się problem z dotykiem. Oznacza to wtedy, że awarii uległ digitizer. Jest to sytuacja trudna. Wymiana szybki iPhone’a na własną rękę może się udać, jednak naprawa całego wyświetlacza to już ”wyższa szkoła jazdy”. Ponadto możemy być pewni, że ingerując w ten sposób w iPhone’a stracimy jego gwarancję. W takim wypadku ponownie kłania się serwis telefonów. Szczególnie, że zaopatrzony jest on w odpowiednie części. Samo ich pozyskanie na własną rękę może zająć na tyle dużo czasu, że siłą rzeczy zrezygnujemy z tej opcji.